onsdag 1 augusti 2012

Såld på Hus

När jag ser på film så fastnar jag alltid för omgivningen, inredning, huset etc. Har namngivit dom som husfilmen, köksfilmen etc. Här får ni ta del av några av mina favoriter.

I den här filmen Practial Magic, finns ett av mina drömkök. När vi skulle renovera vårt hus ( huset är numera sålt) blev jag så inspirerad att jag klippte ut bilder jag hittade på nätet av detta kök, på ett stort pappersark. Klistrade även upp vackra köksdetaljer såsom knoppar, beslag, spis, färger dvs jag skapade ett mood board. Tog med mig den till vår lokala möbelsnickare Mika, frågade om det var möjligt för honom att bygga detta kök.
Resultatet ser ni längre ner.

Köket från filmen Practical Magic med Sandra Bulloc & Nicole Kidman




Så här blev köket. Det resulterade även i ett reportage i Allt i Hemmet nr 15 2008




1 kommentar: