torsdag 26 juli 2012

Öland

Åkte över till Öland ett par dagar för lite miljöombyte. Vi stannade en natt på Borgholm för att nästa dag åka över till Kåre Hamn på Öst sidan. Varför vi inte varit mer på Ölands östkust är för mig en gåta, helt underbara Hamnar och byar. Gick in på ett kafé och där stod min tvål leverantör Mary som driver Tvålmakarna på Öland. Hade absolut ingen aning om att hon även har Kafé Båthuset. Jätte kul att träffa henne och jag fick reda på att det kommer nya produkter till Hösten, härligt, älskar hennes handgjorda tvålar.







Vaknad strax efter 03.00  av att hela rummet lyste upp, soluppgång..vilket ljus! Gick snabbt upp kokade mig en kopp Te, tog tag i kameran och smög mig ut. Bara några få meter så var jag på stranden. En skön känsla när man sitter där så tidigt på morgonen, alldeles själv och ser detta vackra.






På förmiddagen åkte vi vidare och hamnade i Stora Rör besökte en mysig inredningsbutik. Visst shoppade jag, svårt att låta blir när det fanns så mycket fint. Det var en blandning av gammalt och nytt, helt i min smak.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar